SONY VENİCE KAMERA iNCELEMESİ VE ÖZELLİKLERİ

SONY VENİCE KAMERA 

VENICE,  Sony tarafından tamamen yeni tasarlanmış, 15 durak dinamik aralık ve sanatsal bir görünüme sahip 24x36mm boyutlu bir sensöre sahip, 6K, Full Frame bir üst düzey kameradır. VENICE, Full Frame 3: 2’den Super35 4K’ye tam 18mm yükseklik 4: 3, Anamorfik ve Küresel  arasındaki her biçimi desteklemektedir.
VENICE, sinematograflar tarafından yaratılan yeni nesil bir sinema kamerasıdır. VENICE, olağanüstü görüntü kalitesi ile geniş format görüntü yakalama sınırlarını zorlamak için film endüstrisinin ihtiyaçlarını karşılayan yeni geliştirilen bir tam çerçeve görüntü alıcısı ile donatılmıştır.
VENICE, kompakt ve konforludur. Sony, görüntü yönetmeni, kullanıcılar ve kiralama şirketlerinin dilek ve şikayetlerine cevap veren bir yapı ile çıkış yaptı. Kamera kontrolleri, olmasını beklediğiniz yerdedir. Menüye sahip LED paneller ve her iki kamerada da sol ve sağ tarafta bulunan düğmeler operatör, asistan veya DIT için hazır. Menüler aerodinamik, mantıklı ve sezgiseldir.

SONY VENICE

 

  • Full Frame, tanıdık bir format – 100 yıldır hala fotoğrafçılığın dünya çapında bir standardı.
  • Bir Tam Çerçeve resmi, Süper 35mm’lik eşdeğerinden daha doğal bir perspektif ve büyütme özelliğine sahiptir.
  • Geniş açıyla daha az çarpıtma.
  • Sahanın doğal derinliği. İsteğe bağlı olarak daha düşük manken.
  • T2.8’de 50mm FF, T1.4’te 35mm S35 ile aynı görüş alanı ve alan derinliğine sahiptir. 2 duraklık fark eşdeğerdir.
  • Tam Çerçeve, 65mm formatın da pek çok özelliği paylaşıyor ancak lensler daha küçük.
  • VENICE Full Frame, geriye dönük olarak uyumludur ve 24x36mm sensör alanında S35 görüntüsünü pencere açarak tüm Super35 objektiflerle çalışabilir.
  • Tam Çerçeve sensörler tasarımcı için daha fazla esneklik sunar – hassasiyet, dinamik aralık, çözünürlük, vb.
  • En-boy Oranı Agnostik

 

En-boy Oranı Agnostik

VENICE, en-boy oranı ile agnostiktir. Sony’nin yeni Tam Çerçeve sensörü, Full Frame ve S35’de neredeyse akla gelebilecek tüm en / boy oranlarını gösterebilir: geniş ekran küresel, geniş ekran anamorfik (1.3x, 1.5 ve 2x sıkma), 2.39: 1, 1.85: 1, 1.66: 1, 1.33: 1 , 17: 9, Univisium ve liste devam ediyor.

Steadicam’dan Stüdyo’ya

VENICE, Studio’dan Steadicam’a, stabilizatörler, gimballer, dronlar, uzaktan kumandalı kafalar ve elde taşınır neredeyse tüm üretim sistemlerinde entegre edilebilir. Modüler ve açık tasarımı sayesinde, araç monitörlerini, kablosuz video, ses ve odaklama sistemlerini ve diğer aksesuarları takmak için çok sayıda montaj noktasına sahiptir.

VENICE, Görüntü Alanları

 

  • 24x36mm Tam Ekran 6K Sensör
  • Tam Çerçeve 24 × 36, maksimum çözünürlük 6048 x 4032’ye kadar (bellenim güncellemesi)
  • S35 Pencere modu, Super35 18.66 x 24.89 mm, 4096 x 3024
  • (4-perf film eşdeğeri)
  • S35 Pencere modu 14 x 24.89 mm, 4096 x 2160 çözünürlük, önceki Sony CineAltas ile benzer yükseklik (3-perf eşdeğeri)
  • Diğer bir deyişle, VENICE’ın yeni Full Frame algılayıcısı Full Frame 24mm yüksek anamorfik, S35 18mm yüksek anamorfik, S35 + 20mm yüksek anamorfik, FF küresel, S35 küresel, S35 14mm yüksek (F65, F55’deki gibi) bol miktarda permütasyon yakalayabilir, vb. Bu, dünyanın gördüğü hemen hemen her cine’i veya halen fotoğraf objektifini kullanabilmesine neden olur.

Görüntü- Sensör

Sony, renk bilimi ve görüntü işleme alanlarında yeni bir yaklaşımla VENICE’ın yeni sensörünü tasarladı ve üretti. Yüksek dinamik aralık, en koyu bölgelerdeki gölge detayını yakalar ve vurgulama renklerini ve dokularını korur. Cilt tonları doğal, pürüzsüz ve ipeksi renktedir.

Claudio Miranda, VENICE’nin görünümünü şöyle anlatıyor: “Çok sinematik bir görünüme sahip. Renkler çok güzel. Bu yumuşak, kozmetik, tonally iyi yuvarlak bir görünüm, muhteşem cilt tonları ile bir çeşittir. Video gibi hissetmez. Sert değil. Bu bir sıçrama. Renk sunumu gerçekten güzel. Tonlama değerleri, maruziyetin alt kısmında doğrudur. Vurgu detayını ve renk bilgisini tutar. Gölgelerde kırmızı gitmiyor. F65’in daha dinamik aralığı olduğunu söyleyebilirim “

Tasarım

Geliştirme sırasında, Sony tarafından mühendislerle konuşmak için Claudio davet edildi. “Onların kullanacağım bir kamera yaratmalarını istedim. Benim için yeterince iyi olsaydı, umarım başkaları için iyi olurdu. Bu yüzden menüler hakkında konuşmak, bakmak ve hissetmek için Japonya’ya gittim. Kamera, Kuzey Kutbu’na veya Sahra’ya herhangi bir yere götürebileceğiniz bir şey olmalıdır. Bir masadan atılma testine kadar dayanıklı olmalı. “

Bununla birlikte, VENICE son derece sağlam ve çok sağlam bir his var.

VENICE’deki sessiz fan, sette kolayca temizlenebilir veya değiştirilebilir. Hava akışı, toz,ve hassas parçalardan uzak tutmak için elektronik bileşenlerden tamamen izole edilmiştir.

8 Adım, İçeride Optik ND Filtrelerin 8-Durakları

Birçok öneri arasında Claudio, mühendislere, DP’lerin matlaştırma filtrelerinde kullandıkları aynı tanıdık adımlarla 8 ND çift taret yapmalarını söyledi ve Sony de yaptı.

VENICE, sekiz adımda 8 durağa kadar pozlamayı azaltmak için servo kontrollü, mekanik optik ND filtre tekerleklerine sahiptir. Netlikten ND0.3’e (1/2 = 1 dur) ND2.4’e (1/256 = 8 durak) gidiyor.

Yani: ND.3, ND.6, ND.9, ND1.2, ND1.5, ND1.8, ND2.1, ND2.4.

Claudio burada heyecanlandı: “Dahili ND filtre seçimi, yalnızca birkaç dahili ND’ye yerleşmek yerine en iyi şeylerden biri. Güneş batarken, çok sayıda matebox filtresi ile karıştırmanız gerekmez. “ND’ler, drone, vinç ve uzaktan kumandalar için uzaktan kumanda edilebilir.

Her İki Yüze Kontrol Panelleri

VENICE, kameranın her iki yanında menü görüntüler. Ana ekran kamera yardımcısı veya DIT tarafından kolayca erişilebilmesi için kameranın sağ tarafındadır. Kamera operatörü, “akıllı taraf” da daha küçük bir ekrana sahip – kameradan ayrıldı. Bu ekran, kare hızı fps, obtüratör açısı, ISO, ND ve Beyaz Dengesi gibi yararlı durum raporlarını gösterir. Menüleri sezgisel, canlandırıcı mantıksal ve son derece özelleştirilebilir.

EVF
DVF-EL200 elektronik vizörün, çekimin odakta olup olmadığını görmek için yeterince keskin 1920 × 1080 OLED ekrana sahip olması. EVF’yi araç olmadan hızlı bir şekilde bağlayabilir ve ayarlayabilirsiniz. Standart bir LEMO konnektörüyle takın. Bir kadran, parlaklığı ayarlamanızı sağlar (DVF-EL100’den 2 kat daha parlaktır), kontrast ve pik.

KAYIT
VENICE, kamera içi XAVC’yi veya ProRes kayıtlarını SxS kartlarına desteklemektedir. AXS-R7 kayıt cihazını 4 vidayla takın ve görsel olarak kayıpsız RAW veya X-OCN’yi AXS kartlarına kaydetmenizi sağlar.

RAW
AXS-R7 ile 16-bit doğrusal RAW’ı 4K’da kaydedebilirsiniz.

X-OCN
Ayrıca bir AXS-R7 ile, önemli ölçüde daha küçük dosyalarla 6K’lık (ileride yükseltme) 16-bit kaydedin.

XAVC
XACC, 4K 10-bit ve HD yüksek kare hızlarında maliyet-etkin kayıt için, çerçeve içi H.264 / AVC’dir.

Çift Kayıt
VENICE iki akışı aynı anda iki ayrı medya kartına kaydedebilir. Örneğin: Dijital negatif olarak AXS-R7’de RAW veya X-OCN, düzenleme için dahili SxS kartlarına XAVC veya ProRes. VENICE, aynı zamanda, bir bellenim güncellemesi ile AXS-R7 ve XAVC 4K’de RAW veya X-OCN’yi dahili olarak aynı zamanda kaydedecektir. AXS-R7’yi kullanmadığınızda, VENICE hem XAVC 4K hem de ProRes’i aynı anda kaydedebilir. Bir SxS kartı kullanıyorsanız, ProRes 422 Proxy olacaktır.

Production to Post 
Enlem ve geniş renk gamutunun 15 durağı ile VENICE, F65 ve F55’in tanıdık Sony iş akışlarını izliyor. VENICE, F65 ve F55 ve Rec ile aynı renk alanında çalışabilir. 2020. Görüntüleriniz fotoğraf makinesinden arabaya, gazetelerden nota atılmaya ve en sonunda tiyatrolara, ekranlara, tabletlere ve ekranlara sorunsuz bir şekilde akacaktır.

Gözat ve Görüntüle
Catalyst Browse ve RAW Viewer, sınıflandırma ve kod dönüştürme için ücretsiz Sony yazılım yüklemeleri.

Catalyst Browse, dosyaları taramak, meta verileri görmek ve düzenlemek, video görüntülemek, renk düzeltme uygulamak ve görünüm oluşturmak için olanak sağlar. Dosyaları, bağlı sabit disklere, ağ depolama birimine veya Sony’nin Media Cloud’a aktarmak ve kopyalamak için Catalyst Browse’u kullanın.

RAW Viewer, RAW dosyalarının en kaliteli şekilde kesilmesini sağlayan, kaydedilen dosyaların QC’sini etkinleştiren, renk derecelendirmesini yapan ve bir dizi kontrol panelini destekleyen bir uygulamadır.

Geleceğin Kanıtı
VENICE modüler bir tasarıma sahiptir. Sensör bloğu değiştirilebilir ve takas edilebilir. Bir sonraki Sony sensörleri geldiğinde, yeni bir kamera satın almadan yükseltme yapabileceksiniz.

VENICE için Merak Edilen Sorular

Anamorphic Full Frame lensler var mı?
Evet: Ultra Panavision, Hawk65 ve en son olarak Akrep AFF.

Şu anda hangi Küresel Çerçeve lensleri var?
Çoğu: ZEISS CP.3, Leica Thalia, Cooke S7 / i, Leica M0.8, Angenieux Type EZ-1 ve EZ-2, yeni Angenieux Optimo Ultra, Sigma FF Yüksek Hızlı Sinema Objektifleri, IB / E Optik Raptors …

Peki ya fotoğrafçılık mercekleri?
300 milyondan fazla Full Frame fotoğraf makinesi objektif adaptörü ile donatılmak için bekliyor.

Sony E-mount still ve cine lensleri ne oldu?
Kesinlikle, mükemmel Sony G-Master lensler dahil. Sanırım bu Doğu İşletmeleri, P + S, TLS. Duclos ve diğerleri yakında 0.8M dişli çarklı G-Masters’ı ve diğer E-mount sabit merceklerini modifiye etmekle çok meşgul olacaklar. Ayrıca, FE PZ 28-135mm f / 4 G OSS Zoom Objektiflerini hatırlayın. E-mount, Full Frame, optik görüntü sabitleme özelliği ile antenler ve hareketli araçlar için çok yardımcı olacak.

Bir dakikalığına atlayacağız. Bu arada, emin ol VENICE’ın E-montajı çok sağlam. VENICE, yalnızca E-montajı değil PL montaj objektiflerini de kabul etmektedir.

Eğer bir camera rental olsaydım, mevcut PL montaj lenslerimdeki envanterim ne olacak?
Endişe etmeyin. VENICE, herhangi bir PL montajlı Super35mm lensi ve format-anamorfik veya küresel modeli kabul edecektir. VENICE’nin Full Frame sensörü, mevcut Super35 (ve belki 16mm ve B4) formatlarının kullanılabileceği oldukça geniş bir görüntü tuvali sunar.

Ne zaman?
Sony, VENICE’ın S35 yapılandırmasının Şubat 2018’de gönderilmesi gerektiğini söylüyor. Tam Çerçeve özelliği, bundan birkaç ay sonra bir ürün yazılımı güncellemesi ancak tarih bildirilmedi.

Mercek Montajı
Mercek takımı, hoş, ustaca ve beklediğimden daha iyi durumda. Geleneksel lens adaptörleri ile bir E-mount olacağını varsaydım.

Fakat Sony’nin Dijital Görüntüleme Grubu Başkanı Shigeki Ishizuka, Genel Müdür Kıdemli Genel Müdürü Kimio Maki ve VENICE tasarım grubu, üzerine bir PL yuvası ve neredeyse başka herhangi bir yuva takılabilen yerli bir Sony E-mount’u hazırladılar kameranın önü.

Bu nedenle, VENICE, mevcut PL lenslerin tüm envanterinizle birlikte çalışır, Panavision bağlantılarını kabul eder ve S35, FF veya Geniş formatlarda gelen hemen hemen her bağlantı için geleceğe dayanıklıdır.

VENICE’nin lens montaj sistemi aşağıdaki gibi çalışır. Makaralı bir kilidi olan sağlam bir E-mount’dur (kilitlemek için saat yönünün tersine döndürün). Ağır cine lensleri desteklemek için tüm montaj ve ön uç güçlendirildi. VENICE, Firmware Update 2.0 ile yüksek kaliteli cine E-mount lenslerin tüm dünyasını açacak. Birçok E-mount lens çok küçük, hafiftir ve drone, kuleler, gimballer ve dengeleyicilerde mükemmel. E-mount, saat on altı standart 10 Sony meta veri ve güç kontağı ile donatılmıştır.

E-montaj kontaklarının altına ek “geçişli” lens meta verileri ve güç kontakları 14 ek seti ek lens montajları ile iletişim kurmaya hazır.

VENICE üzerine bir PL montajı çok kolaydır. Mevcut E-montaja takılan geleneksel bir lens takma adaptörü değildir. Çok daha sağlam ve güvenlidir. PL montaj birimini, mevcut E-montajın önünde doğrudan 6 katı vida ile tutturun. E-montaj flanşı derinliği 18mm ve PL 52mm olduğu için bol miktarda yer var.

PL montajı Cooke / i için saat 12 yönünde endüstri standardı lens meta veri kontaklarıyla birlikte gelir.  

Back to Top